Mischievous!

Få i dig protein utan att äta kött

Jag gissar på att många där ute precis som jag försöker att äta mindre kött om dagarna då vi bryr oss väldigt mycket om våra fina djur. Jag själv äter väldigt lite kött, mest för att jag blir äcklad av hur vi behandlar djuren på farmarna och så blir jag väldigt ledsen av att se hur lite värde vi faktiskt sätter på våra fina djur. Men vi måste ju självklart fortfarande få i oss protein, speciellt om man tränar mycket. Därför tänkte jag dela medmig av en liten lista på bra vegetariska proteinkällor att stoppa i sig med gott samvete :)

  • Edamame (gröna sojabönor)
  • Quinoa
  • Chiafrön
  • Kvarg
  • Ägg
  • Linser 

 

Visste ni att chiafrön innehåller lika mycket protein som i rött kött? De innehåller dessutom supermycket antioxidanter och omega 3 fetter. Hur bra som helst och riktigt trevliga att ha i gröten eller yoghurten på morgonen.


//I am guessing that a lot of you guys out there is trying to eat less meat during the days just like me. Mostly because we care a lot about our beautiful animals. I am eating very little meat myself, mostly because i am disgusted by the way that we are treating our animals at the farms and how little value we put on their lives. But we still need to get our daily protein intake ofcourse, especially if you are working out a lot.
Thats why i am going to share a little list of protein rich products that you can eat with good conscience :)

  • Edamame Beans
  • Quinoa
  • Chia seeds
  • Quark (cottage cheese)
  • Egg
  • Lentils

Did you know that chia seeds contains just as much protein as red meat? It also contains a lot of important antioxidants and Omega 3 fats. Thats great, and they are really nice to have in your breakfast oatmeal och yoghurt. //

 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas