Mischievous!

Kategori: Träning & Hälsa

8 veckor utan socker?

Just nu ligger jag i sängen tillsammans med min pojkvän, våra två datorer, och en tallrik med skivad banan dränkt i nutella som vi äter samtidigt som vi spelar datorspel. Jag tänkte passa på att svulla ordentligt idag då jag bestämt mig för att sluta äta godis (och allt vad det innebär) igen. I höstas körde jag en månad men denna gång tänker jag köra på två. På tisdag är det exakt 8 veckor kvar tills jag flyger till Sverige över påsk så tänkte att påsken blir ett utmärkt tillfälle att få njuta av sötsaker igen.
Någon mer som är på? :) 


Internationella kramdagen

Idag är det internationella kramdagen! Att kramas är inte bara mysigt utan det ger även en hälsosam effekt har forskare kommit fram till. Några utav de positiva effekter som kramar kan ge är att det gör oss piggare, stärker vårt immunförsvar, sänker vårt blodtryck, minskar stress, motverkar depression och stärker dessutom relationen till den du kramar. Så ut och kramas en massa idag! 




Te mot förkylning


Ligger i i sängen och dricker utav mina favorit teer som jag gillar att dricka när jag är förkyld. Detta är ett te med smak av ingefära och citron. Ingefära är grymt när man är förkyld då det innehåller en massa antioxidanter samt är anti-inflammatoriskt,  och har du inte detta te hemma så kan du enkelt göra ditt eget ingefärs te genom att koka upp vatten med riven ingefära och citron i, och sedan hälla i en sked honung, det fungerar nästan ännu bättre.

Visste du dessutom att:
 Ingefärga är bra mot illamående. Tugga på en bit ingefära om du mår illa så kommer du att må bättre.
❤ Ingefära bidrar till lägre kolesterol vilket hjälper till att förhindra högt blodtryck, stroke och hjärtsjukdomar.
 Ingefära ökar matsmältningen
 Ingefära lindrar migrän 

Svea träningskläder

Sitter i min ensamhet med träningsvärk och kikar på träningskläder. Måste införskaffa mig lite nytt nu när jag kommit igång med träningen igen. Gillar träningskläderna som dessa två tjejer har på sig. Så fort man trimmat tillbaka magen lite så skulle dessa passa perfa.

BodyPump.

Dag 1
Man får utnyttja sin jetlag på bästa möjliga sätt. Idag vaknade jag 05.00 och kände mig hyfsat pigg, så istället för att somna om så drog jag till gymmet för en timmas BodyPump pass. Perfekt, då har jag träningen avklarad för idag redan och kan gå hem och chilla efter jobbet istället. Så nu sitter jag här på jobbet med en riktigt skön känsla i kroppen efter ett hårt träningspass och känner mig dessutom extra pigg. Känns skönt att komma igång med träningen igen och bättre matvanor. Har beställt hem grönsaker i massor och redan hunnit laga två riktigt goda vegetariska recept som jag tänker dela med mig utav senare i bloggen. Nu blir det mer skrivande, men på jobbet istället.